15 Ocak 2014 Çarşamba

EKİN DOĞDU




Başlıktan da anlaşılacağı üzere bal kızım Ekin'im doğdu. Hatta neredeyse 2 aylık olacak, bugün 56 günlük oldu ama benim bloga yazmaya ancak fırsatım oldu. 

20.11.2013  günü saat 11:30'da dünyaya gözlerini açtı güzel kızım. Sanki yalnız o doğmadı ben de yeniden doğdum. Hep derlerdi evlat sahibi olmak çok güzel birşey diye evet gerçekten de öyleymiş. 

Doğumu biraz ani oldu daha doğrusu doğacağı güne karar verilmesi ani oldu. 

Hamileliğimin başından beri Kadıköy Acıbadem Hastanesi'ne gittim, 30. haftasından itibaren ise doğum yaptığım Ataşehir Şifa Hastanesi'ne de gitmeye başladım.Esasında Acıbadem Hastanesi'ndeki doktorumdan çok memnundum ama sanki sezeryan doğum taraftarı gibi gelmişti bana.Bir de Acıbadem Hastanesi'nin fiyat politikası hoşuma gitmiyordu. Bu sebeple normal doğum taraftarı doktor arayışına girdim ve aradığım doktoru Ataşehir Şifa Hastanesi'nde buldum. Şifa Hastanesi'nde doğum yapıp memnun kalan arkadaşlarım olduğundan aradığım doktorun da orada olması çok hoşuma gitmişti. 

Hamileliğimde gebelik şekeri çıktığı için şeker yükleme testinden sonraki kısmı yediklerime içtiklerime dikkat ederek diyetisyen kontrolünde diyet yaparak geçti. Gebelik şekeri olduğu için Acıbadem'deki doktorum iri bebek olma ihtimalinin yüksek olduğunu söylüyordu hatta ölçümlerde de kilosu fazlaca, gelişimi ilerde çıkıyordu. Normal doğum yapamayacağımı söylüyordu. 37. haftaya geldiğimizde 38. haftada bebeği aldırmamın en sağlıklısı olduğunu, şekere bağlı risklerin yükseldiğini, kendi eşi olsa ona da aynı tavsiyelerde bulunacağını söyledi. Hatta bana "küt diye gider üzülürsün" cümlesini de kullandı. 

Bu söylenenler normal doğum düşünen benim kafamı karıştırmaya yetip artmıştı. Özellikle de "küt diye gider" cümlesi çok vurucu olmuştu. Zaten bebek hareket etmese tedirgin oluyordum, birşey olursa vicdan azabı çekeceğimi çok iyi biliyordum.

Doktor kontrolünden sonra pilates topu üzerinde zıp zıp zıplamalar, hurma yemeler, internette bulduğum doğumu tetikleyen ne varsa yapmaya devam ediyordum. 38. haftada doğum başlasın diye dua edip duruyordum içimden.

Doğumumu gerçekleştiren doktorum ise şekerimin kontrol altında olmasından dolayı risklerin az olduğunu, her doğum şeklinde risk olduğunu, yaptığı muayenede ise normal doğuma çok elverişli olduğumu söylüyordu. 

19.11.2013 tarihinde kontrole gittiğimde doğum başlangıcına dair herhangi bir belirti olup olmadığını sordum. Doktorumun belirti olmadığını ve o hafta içinde de doğumun olma ihtimalinin düşük olduğunu söylemesi üzerine endişelerimden bahsettim. Benim endişeli halimi görünce yarın 9'da gelin bebeği alalım dedi. Birazcık belirti olsa bekleyecektim ama etrafımda 40. haftalarına gelmiş, sonunda da sezeryan olanları görünce aynı şey benim de başıma gelebilir diye düşündüm. E suni sancı da istemiyordum. 

Heyecanlı ve birazcık da korkulu bir şekilde hastaneden ayrıldım. Doğuma 24 saatten az bir zaman kalmıştı nasıl heyecanlanmayayım. O gece birazcık korkuyla karışık heyecanla doğru düzgün uyuyamadım bile. 

Sabah erkenden hastaneye gittik yatış işlemleri yapıldı, odamıza yerleştik. Bir taraftan oda süsleniyor, ikramlıklar yerleştiriliyor ben de fotoğrafçıyla iletişim kuruyordum. 

Fotoğrafçı gelene kadar içeriye hastabakıcı ve hemşireler geldi, doğum için hazırlanacağımı söylediler. Daha fotoğraf çekileceğim ben ama ama derken doktorumla konuşup biraz daha vaktim olduğunu söylediler. O sırada fotoğrafçı geldi, eşim, annem ve kardeşlerimle son hamilelik fotoğraflarımı çekti ve beni hazırlayarak ameliyathaneye götürdüler. 

Günün sürprizi eşimden geldi. Normalde doğuma girme taraftarı değildi, doğuma kardeşim girecekti. Eşim son anda karar değiştirerek doğuma girmek istediğini belirtince kardeşimin yerine eşim girdi doğuma. Yaa ikisi de girse olmaz mı diye şirinlik yapsam da nafile :) Sadece fotoğrafçı ve eşimi aldılar doğuma. 

Çok duygusal bir insan olduğumdan ağlayacağımı biliyordum ama hadi ameliyathaneye gidiyoruz der denmez ağlamaya başlayacağımı düşünmemiştim.Neyse ki yanımda eşim de olacaktı yoksa sanırım hönküre hönküre ağlardım. 

Ameliyathanedeki anlar çok çok kısa geldi bana.Sanki herşey bir dakikada olup bitti. Sadece bebek doğdu dediklerinde onun ağlama sesini duyana kadar geçen süre uzun geldi o kadar. Ağlama sesini duyunca rahatladım ve bebeğimi yanağıma değdirdikleri an  gözyaşlarıma hakim olamadım. Bu gözyaşları hem  mutluluk gözyaşlarıydı hem de riskli geçen hamilelik sürecinden sonra bebeğimi sağlıkla kucağıma aldığım için Allah'a şükür gözyaşlarıydı. 

Sonra bebeğimi kontrolleri yapılmak ve hazırlanmak üzere yanımdan aldılar. Ardından eşim de ameliyathaneden çıktı ve benim dikiş işlemlerime devam edildi. Odaya gitmek için sabırsızlanıyordum. 

Ameliyathaneden çıkarken ağzım kulaklarımda gülüyordum  sanki dünyadan kopmuştum, acaba kafam mı güzeldi :) 

Koridorda annemi görünce yine gözyaşlarım süzülmeye başladı. Annem ağlıyor  kardeşlerim ablaa Ekin çok güzel diyor ben ise bir an önce odaya gidip kızıma kavuşmak istiyordum. 

Odaya geçtikten kısa bir süre sonra Ekin'i getirdiler, acıkmıştı ağlıyordu, göğsüme bıraktıkları anda sustu bal kızım. 

Şimdi geriye dönüp baktığımda iyi ki çocuk doğurmaya karar vermişim, iyi ki annem  ve babamın  torun sevgisini tatmalarına kızkardeşlerimin teyze olmalarına vesile olmuşum, iyi ki eşim doğuma girmiş, iyi ki epidural istemişim, iyi ki Ekin bizi seçmiş diyorum.

Allah isteyen herkese çocuk sahibi olmayı nasip etsin,  Ekin'imle bize de sağlıklı mutlu huzurlu bir hayat versin. 

(Fotoğraflar Burçin Çobanoğlu) 




















4 yorum:

  1. Benim mis kokulu yiğenim iyi ki doğmuş, iyi ki teyzeliği tattırmış.Ekin kuzumu çookk seviyoruz.Ha bu arada okurken de ağladım:)

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar Allah heğinize uzun sağlıklı ömürler versin :) Ataşehir Şifa'da normal doğum yaptığınızı yazmışsınız. Özel sigorta kullandınız mı? Fiyat aralıkları nasıldı ve doktorunuz kimdi acaba :) Ne çok soru sordum yahu. Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, sezeryan doğum yaptım. Bizim Allianz sigortamız vardı, 1.500 civarı ödeme yaptık. Doktorum Emel Balkan, memnun kaldım. Hem hastaneyi hem de doktoru tavsiye edebilirim. Sevgiler

      Sil