3 Kasım 2013 Pazar

HASTANE ÇANTASI

Bloga yazmayalı yine bayaa zaman olmuş. Kafamı çok karıştıran, hazır oluncaya kadar rahata eremediğim hastane çantası - daha doğrusu hastane valizi mi demeliydim :) Benimki bir valiz oldu -  yazısını yazmak istiyordum. Nihayet bilgisayarın başına oturabildim.

Bence doğumla ilgili en önemli hazırlık. Hani diğer şeyler hazır olmasa da bir gebenin hastane çantası hazır olmalı. Hazır olmasa bebek doğmayacak mı, doğacak elbet, özel hastaneler bebekle ilgili hastanede gerekli olacak birçok şeyi sağlıyor da ama işte yine de hamilenin hastane çantası hazır olmalı. Birşey gerek olduğunda kocanıza şu gerek gidip al vs. diyeceğinize herşeyi yanınıza alıp hastaneye gitmek rahatlık. En azından ben kocama şu gerekli diyip göndersem de gelene kadar aklım onda kalır, acaba doğru şeyi aldı mı, bulabilecek mi diye :)) 

Neyse hastane çantasında neler olmalı diye google araması yapınca pek çok blog ve forumlarda neler olması gerektiği çok rahat bulunabiliyor. Ben de blog ve forumlardan derleme yaparak kendime göre bir çanta hazırladım. 

Önce bebeğim için aldığım bütün kıyafetler ve kendim için aldığım gecelik, pijama, havlu vs. hepsini yıkayıp, ütüledik. Bu işler için annemin gelmesini bekliyordum, geçen hafta annem geldi ve  haftaiçi yıkama- işleri ile geçti.  



Yıkanan kıyafetler böyle tek tek ütülendi, hastaneye götürülecek olanlar ayrıldı, diğerleri de kızımın dolabına, şifonyerine yerleştirildi. 1 dakika ütü yaptıysak 2 dakika "ayyyy şuna bak minicik, oyy ne tatlı, bunları mı giyecek bebişko" gibi kendi kendimize bir sevmeler falan :)

Bebeğim için hastane çantasına şunları koydum: 1 takım hastane çıkış seti, 2 tane dış zıbın ve onların tamamlayıcısı için alt, 1 tane alt üst takım, 1 küçük havlu, ıslak mendil, 4-5 tane küçük mendil, önlük, 2-3 eldiven, 2-3 başlık, çorap, patik, yelek, 2 battaniye,  fotoğraf çekiminde kullanmak için toka ve saç bandı, göbek bağı bandı, pişik kremi

Kendim için : 1'i uzun kollu 2'si kısa kollu olmak üzere 3 gecelik, 1'i kısa kollu 1'i uzun kollu olmak üzere 2 pijama takımı, sabahlık, terlik, çorap, havlu, kişisel bakım ve hijyen ürünü, 1 emzirme sütyeni,1 emzirme atleti, kullan at ve normal iç çamaşırları,  göğüs ucu kremi, taç ekledim. 

Gecelik ve pijama takımını abarttım gibime geliyor, birkaç takım giyilmeden gelecek kesin ama benim huyumdur, tatile giderken de valizimi belki gerek olur belki giyerim diye tıka basa doldururum, birsürü kıyafet, takı toka götürür yarısını kullanmadan geri dönerim :) Hastane çantası da öyle oldu ama olsun nasılsa valizde yer vardı, hem doğumun normal mi sezeryan mı olacağı, hastanede kaç gün kalacağımız belli olmadığından fazla olsun eksik olmasın dedim. 

Maymunlu takım Carter's 
  2'li zıbın İdil Baby Mamino 



Fiyonklu hastane çıkışı Mothercare. Aslında bu hastane çıkışı dümdüz beyaz, ben onu biraz süslemek istedim ve fiyonklar yapıp diktim. Daha cici ve kız işi süslü bir takım oldu :) Kız dediğin süslü olur ama di mi :) 


Bunlar da kızımın saç bantları, hastanede fotoğraf çekiminde kullanılmak üzere çantaya eklendi

Benim gecelik ve pijamalarım ise;


Pembe minik kalpli pijama takımı C&A mağazasından

Gecelik Dagi mağazasından 
 Somon rengi mini mini puantiyeli gecelik Madame Coco mağazasından 

Fotoğraflarını çekmeyi unuttuğum 1 pijama takımı , 1 gecelik ve sabahlık var onlar da Suwen marka. Bunlar gibi daha gündelik değil de dantel detayı olan daha şık modeller. Fotoğraf çekiminde giyerim hem de gelen gidenleri daha şık karşılamak için alındı. Hastane sonrası giyer miyim bilmem :) 

Bebişimin takımlarını tokalarını da aşağıdaki gibi keselere koyduk 


Eveett "yangında ilk kurtarılacak" hastane çantam :) hazır ve nazır bekliyor içim rahat artık doğurabilirim :)



2 yorum:

  1. Merhabalar, çok güzel bir liste olmuş. Ben de 33. haftadayım yavaştan hazırlamaya başladım içeriğini çantanın. Özellikle şu kıyafetleri ayrı ayrı keselere koyma fikri çok güzel. nerden edinebilirim o keselerden, bakındım bakındım bulamadım da.
    Hayırlısıyla gelsin Ekin bebek, sevgiler,

    YanıtlaSil
  2. Ben keseleri ceyizlik,kinalik malzeme satan bir yerden aldim.İstanbul'da mi yasiyorsunuz bilmiyorum ama İstanbul'da yasiyorsaniz Eminönü'nde kesin bulabilirsiniz.Tesekkur ederim dilekleriniz icin sizin bebeginiz de saglikla dogsun :)

    YanıtlaSil