26 Ağustos 2013 Pazartesi

ŞEKER YÜKLEME TESTİ (26. HAFTA)

Tatil dönüşü olan 26. haftada şeker yükleme testi vardı. Gitmeden önce o şekerli suyu nasıl içeceğim, ya içemezsem diye düşünüp durdum. Hatta yanıma 1 limon aldım, hemşire izin verirse suyun içine sıkmak için. Bu şekilde daha rahat içeceğimi düşündüm.

Neyse şeker yüklemesi yapıldı, limona gerek kalmadı hemşire içine limon da sıktığını söyledi, çok rahat içtim suyu, tadı limonataya benziyordu. 

1 saat ve 2 saat sonrasında kanım alındı şekerim ölçüldü. 1. saatlik süreçte biraz kötü oldum, midem bulandı bir halsizlik ve baygınlık hissi oldu bende. Dayanmaya çalıştım ve testi tamamladık. 

Sonuçlar tarafıma ulaştığında doktoruma gönderdim, bu arada ben de internetten biraz araştırma yapıp kendi değerlerim ile kıyasladım, bir gariplik olduğunu anladım. Doktorum değerlerde anormallikler olduğunu, bende gebelik şekeri olduğunu ve bir diyetisyenle görüşüp beslenme programı alıp şekerimin takip edileceğini söyledi. Aynı gün hemen diyetisyenden randevu aldım, bana bir beslenme programı hazırladı. Aynı zamanda hemşiresi de şekerimi nasıl ölçeceğimi anlattı.

Şeker konusunda kendimi suçlamadım desem yalan olur. Şekerli şeylerle pek aram yoktur . Hamilelikten önce pek yemezdim hamileyken de tatlı , pasta vs. yemedim pek. Neden oldu ki, tatilde yediğim börekler mi , ,incirler mi, makarna mı yaptı acaba?  Keşke yemeseydim diyip durdum. Ama yenilip içilenle de birebir ilişkili değilmiş. 



Birkaç gündür hem beslenme programını uygulayıp hem de şekerimi ölçüyorum, şimdilik değerler güzel. Yalnız beslenme programı beni biraz zorluyor açıkçası, evden işe yemek taşıyorum, işten eve gidince yemek yiyip hemen ertesi gün yiyeceğimi hazırlıyorum. Şeker ölçümünün saati de bazen yolda olduğum saatlere denk geliyor artık deniz otobüsünde falan ölçüyorum. 

Herşey miniğim için. Ona birşey olmasın, sağlıkla doğsun diye herşeye katlanıyorum.

Miniğim demişken haftasonu ultrasonda bebeğimi gördüm, minik kızım büyüyor. Çok güzel ya da bana öyle geliyor :)) Durup durup fotoğrafına bakıyorum :)



Bebeğim 1 kg 15 gr olmuş, gelişimi haftasına göre 1 hafta önde. Erken mi doğar acaba diye düşünüyorum. Şekerden dolayı karın çevresi haftasına göre 2 hafta önde, bu kötü birşey tabi :( Doktor yediklerime içtiklerime dikkat edersem ve şekerim düşerse normale döneceğini söylüyor. Şekerim düşmezse oluşabilecek risklerden bahsetti. Bunlar beni korkuttu açıkçası. O sebepten maximum dikkat ile devam ediyorum günlerime. 

İyi düşünmeye çalışıyorum. 

(19-24 Ağustos 2013) 





4 yorum:

  1. Ben şeker testine ilk gittiğimde o içeceği içip kalkar kalkmaz kusmuştum :( kabus gibiydi çünkü neredeyse doğurana kadar her sabah kustum!
    1hafta sonra tekrar etmiştik annem yanımda beklemişti ne olur ne olmaz diye
    Gebelik şekeri sanırım yediğin şeylerle doğrudan ilgili değil ama tabiki gizli şeker için dikkatli olmak gerek
    Yine de keyfini sür bu mucize günlerin ,kafana da çok bişey takma derim

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim yanimda da babam ve kardesim vardi iyi ki de gelmisler benimle.Cünkü fenalasip beni ter,ates bastiginda serinletmeye calistilar,destek oldular.dogumdan sonra da sekerime baktiracagim dediginiz gibi gizli seker olabilir,anneannem de seker hastasi.

      Sil
  2. Geçmiş olsun.. Lütfen kendini üzme, iyi düşün, diyetini de uyguladığın sürece bir sıkıntı çıkmayacaktır emin ol. Miniğin gerçekten çok tatlı, ne de güzel göstermiş sana kendini, maşallah!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tesekkur ederim, okadar ciddiye aldim ki bu diyet isini canim yasakli bir sey istese minicik bile yemiyorum,yemek istesem de esim izin vermiyo gerci :) bu nasi gebelik aserme de yasak simdi yemezsem ne zaman simarticam kendimi diyorum :) bebisko ve kendim icin dayaniyoruz bakalim

      Sil