26 Temmuz 2013 Cuma

ÇATLAK MESELESİ

Çatlak meselesi hamilelikten önce de kafamı kurcalayan bir konuydu. Hamile kalınca ise göbeğim çıkmaya başlayınca hemen krem, yağ kullanmalıyım diye düşündürten hamileliğimin en önemli meselesi haline geldi.  Bunda sanırım annemin göbeğindeki oldukça fazla çatlakları görmemin etkisi büyük. 

Annem dünyaya şuan 3'ü yaşayan 4 çocuk getirmiş. Onun göbeğindeki çatlakları görüp  "ayyy anne benimki de çatlar mı" diye her soruşumda annemin cevabı "ben 4 çocuk doğurdum krem, yağ mı vardı eskiden benim yerimde kim olsa çatlardı göbeği " şeklinde oldu. Bunu beni rahatlatmak için mi söylüyor yoksa göbeğine ve çatlaklarına karşı tepkimden dolayı savunma psikolojisiyle mi anlamış değilim :))

Ben çatlak için ne mi yapıyorum: 


Çatlak için bunları kullanıyorum. 

  • Burt's Bees Mama Bee yağı hamile kalmadan önce Amerika'daki arkadaşıma aldırmıştım. Kokusunu sevdim limon kokulu, yağ olduğundan sürümü kolay ama ben yağ formunda olanları vıcık vıcık yapısından dolayı sevmiyorum. Ürünle ilgili yorumlar güzel olduğundan kullanıyorum
  • Bio-Oil de yağ formunda, sürümü kolay fiyatı uygun. 2.'yi aldım bile, bocalıyorum göbeğime 
  • Bepanthol krem ile ilgili hiçbir fikrim yoktu önceden. Eczanede yağ formunda olmayan çatlak için birşey yok mu diye sorduğumda eczacı önerdi. Krem olması hoşuma gidiyor ama bunun da pompasını sevmedim. Çünkü pompaya bastırınca krem kenarlara çok fazla bulaşıyor, yayılıyor. Pompasını değiştirmeliler, onun dışında ürün güzel. 
Şimdilik çatlağım yok. Tabi olmayacağı anlamına gelmiyor, özellikle çatlak genetikle ilgili annede varsa kızında da oluyor şeklindeki yorumları okuyunca kendimi çatlayacağım gerçeğine alıştırdım. 

Krem ve yağ dışında bol bol su içiyorum, yaz mevsimi olmasından ve hamilelikle birlikte sürekli içim yanıp canım soğuk birşeyler içmek istediğinden kendimi zorlamadan bol bol su içmiş oluyorum.

İnternetteki ve forumlardaki olumlu yorumlardan dolayı Lierac da eklenecek kullandığım ürünlere. 

Siz neler kullandınız/kullanıyorsunuz  ve memnun kaldınız mı?




4 yorum:

  1. Çatlakla ilgili bana doktorum 1 fincan zeytinyağına 1 tatlı kaşığı ardıç yağı,1 tatlı kaşığı lavanta yağı,1 tatlı kaşığı da badem yağı karışımını önerdi.
    Bildiğim tüm kremlerden daha güzel. Hem de ardıç ve lavantanın o kokusu muhteşem tavsiye ederim ;)

    YanıtlaSil
  2. Oww yağ karışımı, yağları sevmiyorum esasında ama sürümü en kolay da onlar. Denemek lazım teşekkürler tavsiye için :)

    YanıtlaSil
  3. ben de Lierac kullandım hep, göbeğimde hiç çatlağım yok ancak emzirme döneminde sadece sağ memem (çok dolu olduğu için) küçük bir noktadan çatladı.. Bir de hamilelik öncesi popomda çatlağım mevcuttu, onlar biraz fazlalaşır gibi oldu, o kadar :) Yani sadece göbeğe değil her yere sürmek lazım ve mutlaka düzenli olarak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lierac internetten sipariş verdim gelince hemen kullanmaya başlayacağım. Benim hamilelik öncesi çatlağım yoktu,shamilelik sonrasında olmaması için de elimden geleni yapıyorum. Göbeğime ve göğsüme her gün 2 defa sürmeye çalışıyorum ama bacak, kalçaya duştan duşa :( biraz üşeniyorum, her yerimi kremlesem sabah işe gitmek için 15 dakika erken kalkmam gerekecek :)

      Sil